Zaprojektuj wzór parkietażu w dowolnej technice i dowolnym formacie. Prace pokoloruj ręcznie.
Do 30 maja 2017 przynieś pracę nauczycielowi matematyki p. Małgorzacie Pięta
Prace oceniane będą w dwóch kategoriach:
1. wykonane ręcznie
2. wykonane w programie graficznym
OCENIAĆ BĘDZIEMY:
- pomysłowość, oryginalność i wyobraźnię w zakresie tematu,
- atrakcyjność wizualną,
- estetykę wykonania.
NAJLEPSZE PRACE zostaną wyeksponowane na wystawie pokonkursowej na terenie szkoły i
w galerii na stronie internetowej szkoły oraz facebooku.
Wyniki 5 czerwca 2017
Konkurs matematyczno - plastyczny "Parkietaż" dla klas 4-6
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ PIELĘGNIARKI
Międzynarodowy Dzień Pielęgniarek, ang.International Nurses Day (IND) – święto obchodzone corocznie 12 maja ustanowione przez Międzynarodową Radę Pielęgniarek (ICN) na Kongresie w Meksyku w 1973 roku.
Data 12 mają nie została wybrana przypadkowo. Tego dnia urodziła się Florence Nightingale, prekursorka nowoczesnego pielęgniarstwa, założycielka pierwszej szkoły pielęgniarstwa (w 1860 roku przy szpitalu św. Tomasza w Londynie). Dziś pielęgniarki i położne stanowią w Polsce jedną z najliczniejszych grup zawodowych, a praca jaką wykonują wymaga nie tylko wysokich kwalifikacji, ale także wyjątkowego poświęcenia i oddania.
O sukcesie w zawodzie decyduje profesjonalizm, wrażliwość, umiejętność współodczuwania oraz zrozumienia człowieka w jego cierpieniu.Delegacja z klasy 6a wręczyła dzis naszej ukochanej pani pielęgniarce kwiatki i czekoladki
BIBLIOTEKA ZAPRASZA NAJMŁODSZYCH
Biblioteka zaprasza najmłodszych uczniów naszej szkoły do spędzania przerw międzylekcyjnych oraz czasu po lekcjach w szkolnej czytelni. Przy biureczku, na miękkim krzesełku, obok pani bibliotekarki można bezpiecznie, w ciszy i spokoju spędzić przerwę. Aktualnie w naszym kąciku czytelniczym zostały wystawione książeczki, których bohaterem jest Franklin. Żółwik zaprasza wszystkich do czytania! Bajeczki są bogato ilustrowane, tekst jest napisany dużą, wyraźną czcionką, która pomaga w nauce czytania początkującym lub mającym problemy z czytaniem. Przygody małego Franklina są ciekawe, mądre i, co ważne, często bardzo zabawne. Treść nie jest zbyt długa i z pewnością możliwa do przeczytania podczas przerwy. Zapraszamy wszystkich nieśmiałych, zagubionych, zmęczonych hałasem, chętnych do czytania i szukających ciszy oraz spokoju uczniów do szkolnej biblioteki!
OGÓLNOPOLSKI KONKURS PLASTYCZNY
- REGULAMINKONKURSU "ŚWIAT OCZAMI MŁODYCH"
(dalej jako "Konkurs")I. POSTANOWIENIA OGÓLNE- Organizatorami Konkursu są:
Fundacja Banku Ochrony Środowiska, z siedzibą w Warszawie przy al. Solidarności 104, 01-016 Warszawa; wpisana do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych zakładów opieki zdrowotnej prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 00000347694, NIP 527 262 13 45, REGON 142270488-00026
oraz
Poczta Polska S.A., z siedzibą w Warszawie przy ul. Rodziny Hiszpańskich 8, 00-940 Warszawa, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem KRS 0000334972, NIP 525-000-73-13, REGON 010684960, o kapitale zakładowym wynoszącym 774 140 000 zł, w całości wpłaconym
(dalej zwani „Organizatorami”) - Konkurs został objęty patronatem honorowym Ministra Edukacji Narodowej, Ministerstwa Kultury
i Dziedzictwa Narodowego, Ministra Infrastruktury i Budownictwa. - Regulamin Konkursu „Świat Oczami Młodych” zwany dalej „Regulaminem”, określa zasady udziału
w Konkursie na przygotowanie przez uczestników projektu znaczka pocztowego do hasła „Czas na zdrowie”. - Biuro Organizacyjne Konkursu („biuro”) znajduje się w siedzibie Fundacji.
- Szczegóły Konkursu dostępne są na stronie Konkursu: www.oczamimlodych.pl (dalej zwana „stroną Konkursu”).
- Kontakt do biura:
tel: 22 532 71 94, codziennie w godzinach: 10.00 – 14.00;
fax: 22 532 71 92,
e-mail: oczamimlodych@fundacjabos.pl
adres: al. Solidarności 104, 01-016 Warszawa
II. CEL I PRZEDMIOT KONKURSU- Celem Konkursu jest przybliżenie młodzieży tematyki zdrowego stylu życia, na który składa się przede wszystkim odpowiednie żywienie (z naciskiem na żywność ekologiczną) oraz aktywność fizyczna.
- Zadanie konkursowe polega na przygotowaniu przez uczestników projektu znaczka pocztowego do hasła „Czas na zdrowie”, spełniającego wymagania techniczne określone w Regulaminie (dalej jako „praca konkursowa”).
- Najlepsze prace konkursowe zostaną wykorzystane do zaprojektowania przez Pocztę Polską S.A. arkusika trzyznaczkowego, który zostanie wydany przez Pocztę Polską S.A. w nakładzie minimum 80 tysięcy sztuk.
III. TERMINARZ- Konkurs trwa w okresie od 20 kwietnia do 31 października 2017 roku.
- Szczegółowy terminarz Konkursu znajduje się na stronie konkursu w zakładce TERMINARZ
IV. ZASADY UDZIAŁU W KONKURSIE- Uczestnikami Konkursu może być wyłącznie młodzież w wieku 10-19 lat, uczniowie klas 4-6 szkół podstawowych oraz uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, z uwzględnieniem szkół artystycznych oraz podopiecznych ośrodków kultury.
- Konkurs ma charakter ogólnopolskiej rywalizacji pomiędzy placówkami edukacyjnymi (szkoła/ośrodek kultury - dalej zwanymi „Placówką”).
- Placówkę do Konkursu zgłasza nauczyciel/opiekun pełniący funkcję koordynatora Konkursu (dalej jako „Koordynator Placówki”) na terenie danej Placówki, rejestrując ją w panelu konkursowym (zgodnie z pkt. 4 poniżej).
- Warunkiem uczestnictwa w Konkursie jest zarejestrowanie Placówki w terminie do 15 maja 2017 roku poprzez:
- wypełnienie znajdującego się na stronie Konkursu FORMULARZA ZGŁOSZENIOWEGO i wysłanie go drogą elektroniczną poprzez panel konkursowy;
- przesłanie za pośrednictwem strony konkursu skanu formularza rejestracyjnego z podpisem dyrektora szkoły/domu kultury i opiekuna Zespołu w Panelu Opiekuna.
- Koordynator Placówki zobowiązany jest do:
- zapoznania uczestników z:
- warunkami przystąpienia do Konkursu,
- materiałami merytorycznymi udostępnionymi na stronie Konkursu (dotyczącymi: roli znaczka pocztowego, znaczenia zdrowego stylu życia oraz poradami na temat zasad projektowania przestrzeni graficznej);
- przeprowadzenia konkursu plastycznego na terenie Placówki;
- przesłania do Organizatorów najlepszych prac konkursowych wyłonionych w konkursie plastycznym przeprowadzonym na terenie Placówki (maksymalnie 3 prace konkursowe), wybranych w głosowaniu społeczności placówki;
- przesłania do Organizatorów krótkiego opisu koncepcji danej pracy konkursowej;
- przesłania do Organizatorów opisu przeprowadzenia Konkursu w Placówce;
- przesłania do Organizatorów oryginałów podpisanych zgód opiekunów prawnych niepełnoletnich uczestników Konkursu na udział uczestników w Konkursie, w tym udzielenie zgód na korzystanie z prac konkursowych przez Organizatorów w zakresie określonym Regulaminem > POBIERZ FORMULARZ ZGODY
- przesłania do Organizatorów oryginałów podpisanych zgód pełnoletnich uczestników Konkursu na korzystanie z prac konkursowych przez Organizatorów w zakresie określonym Regulaminem > POBIERZ FORMULARZ ZGODY
- materiały wymienione w punktach 5 c, 5 d i oryginały dokumentów wymienione w punktach 5 f i 5 g (skan) należy przesłać do Organizatorów poprzez panel konkursowy w terminie do 30 czerwca 2017 roku;
- oryginały dokumentów wymienionych w punktach 5 f, 5 g należy także dostarczyć do Organizatorów osobiście lub pocztą w terminie do 7 lipca 2017 roku. O zachowaniu terminu określonego w niniejszym punkcie decyduje data faktycznego dostarczenia formularza zgłoszenia do Organizatorów, a w przypadku poczty – data stempla pocztowego;
- brak zgód o których mowa w pkt 5 f i 5 g oznacza wykluczenie uczestnika z Konkursu.
- zapoznania uczestników z:
- Zgłoszona do Konkursu praca konkursowa musi być pracą indywidualną jednego uczestnika. Jeden uczestnik może zgłosić do Konkursu tylko jedną pracę konkursową. W Konkursie mogą brać udział jedynie te prace konkursowe, które nie zostały wcześniej nigdzie opublikowane i nie wygrały żadnego innego konkursu plastycznego.
- Prace konkursowe złożone na Konkurs nie podlegają zwrotowi.
- W Konkursie nie mogą brać udziału pracownicy Organizatorów Konkursu oraz członkowie Komisji Sędziowskiej, o której mowa w pkt 9 poniżej i członkowie ich rodzin.
- Wszystkie prace konkursowe oceniane będą przez Komisję Sędziowską składającą się przedstawicieli Organizatorów oraz specjalistów w zakresie projektowania graficznego.
- Ocenie podlega praca konkursowa według następujących kryteriów:
- estetyka wykonania;
- pomysłowość i oryginalność;
- zgodność pracy z tematyką konkursową;
- możliwość wykorzystania jako wzoru dla znaczka pocztowego;
- Decyzje Komisji Sędziowskiej są ostateczne i nie przysługuje od nich odwołanie.
- Prace konkursowe będą również poddane ocenie internautów i w wyniku głosowania przeprowadzonego na stronie Konkursu przyznana zostanie specjalna nagroda internautów.
- Głosowanie internautów odbędzie się na stronie konkursu. Rozpocznie się 1 lipca 2017 roku o godzinie 12:00, a zakończy 14 lipca 2017 roku o godzinie 12:00.
V. WYMAGANIA TECHNICZNE- Pracę konkursową należy wykonać ręcznie na papierze dowolną techniką, która nie będzie przestrzenna, np. farbami, kredkami, ołówkiem itp.
- Pracę konkursową należy wykonać na szablonie znaczka pocztowego, który jest dostępny do pobrania na stronie konkursu. > POBIERZ SZABLON ZNACZKA
- Praca konkursowa powinna być dostarczona do Organizatorów drogą elektroniczną poprzez panel konkursowy.
- Przesłana do Organizatorów praca konkursowa powinna zawierać:
- Skan pracy konkursowej w formacie: jpg.
- Opis koncepcji pracy konkursowej (maksymalnie: 600 znaków ze spacjami);
- Przesłana praca konkursowa musi być oznakowana:
- imieniem i nazwiskiem autora pracy konkursowej;
- tytułem pracy konkursowej (maksymalnie: 30 znaków ze spacjami).
- Plik z pracą konkursową powinien mieć wymiar: 580 px (wymiar poziomy) x 448 px., maksymalnie 1 MB.
- Koordynator Placówki jest obowiązany do przesłania opisu przeprowadzenia Konkursu w Placówce (maksymalnie: 1800 znaków ze spacjami).
VI. NAGRODY- Organizatorzy przewidują przyznanie trzech nagród głównych w postaci:
- wydania w październiku 2017 roku przez Pocztę Polską S.A. 3 znaczków pocztowych w formie arkusika trzyznaczkowego w nakładzie nie mniejszym niż 80 tysięcy sztuk zaprojektowanym przez Pocztę Polską S.A. na podstawie prac konkursowych, którym przyznano nagrody główne
- oraz
- przyznanie nagród rzeczowych o łącznej wartości do 3000 PLN brutto (słownie: trzy tysiące złotych), dla: uczestnika Konkursu (autora nagrodzonej pracy konkursowej) oraz Koordynatora Placówki (z której nadesłano pracę konkursową).
- Wyróżnienia dla 10 prac – o łącznej wartości do 7000 PLN brutto (słownie: siedem tysięcy złotych), dla: uczestnika Konkursu (autora nagrodzonej pracy konkursowej) oraz Koordynatora Placówki (z której nadesłano pracę konkursową).
- Nagroda internautów o wartości do 400 PLN brutto (słownie: czterysta złotych), dla Uczestnika Konkursu (autora nagrodzonej pracy konkursowej).
- Nagroda internautów zostanie przyznana uczestnikowi, którego praca konkursowa uzyska najwięcej głosów w głosowaniu Internautów, a która nie została nagrodzona lub wyróżniona przez Komisję Sędziowską.
- Komisja Sędziowska (jeśli uzna za zasadne) może wnioskować do Organizatorów o przyznanie dodatkowych nagród.
- Organizatorzy zastrzegają sobie możliwość zmiany kwoty ogólnej nagród oraz sposobu jej rozdziału.
- Pełna lista zwycięzców zostanie opublikowana na stronie Konkursu w ciągu 4 tygodni od zakończenia terminu przesyłania prac konkursowych.
- Autorzy nagrodzonych prac konkursowych są zobowiązani do przesłania oryginałów prac konkursowych oraz dwóch egzemplarzy podpisanej umowy, o której mowa w pkt. VII pkt. 6 do biura konkursu w terminie do 11 sierpnia 2017 roku.
- Wręczenie nagród nastąpi podczas wernisażu nagrodzonych prac konkursowych, o terminie którego zwycięzcy zostaną poinformowani drogą mailową.
- Zwycięzcy powinni odebrać nagrody osobiście. O ile osobisty odbiór nagród nie będzie możliwy Organizatorzy ustalą z koordynatorem Placówki inny sposób przekazania nagród.
- Organizatorzy Konkursu naliczą i odprowadzą podatek do właściwego urzędu skarbowego (na podstawie art. 41 ust.4 w zw. z art.42 ust.1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych).
- Nagrody przyznane Zwycięzcom Konkursu zostaną wydane zgodnie z przepisami podatkowymi, tj. po pobraniu 10% zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych, na co Uczestnik wyraża zgodę.
VII. PRAWA AUTORSKIE- Z chwilą złożenia pracy konkursowej organizatorzy nabywają na zasadzie wyłączności, autorskie prawa majątkowe i prawa pokrewne do nieograniczonego w czasie korzystania i rozporządzania pracą konkursową zgłoszoną do konkursu przez danego zwycięzcę Konkursu (dalej jako „utwór”) obejmujące następujące pola eksploatacji:
- w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
- w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy;
- w zakresie rozpowszechniania utworu w sposób inny niż określony w lit b – publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym.
- Z chwilą otrzymania przez Organizatorów prac konkursowych, Organizatorzy uzyskują prawo do umieszczania tych prac konkursowych na stronie Konkursu oraz prezentacji prac konkursowych podczas wernisażu, o którym mowa w pkt VI pkt 8 Regulaminu.
- Organizatorom przysługuje prawo do wykonywania we własnym zakresie nieodpłatnych przeróbek i adaptacji utworu.
- Uczestnik konkursu zobowiązuje się do niewykonywania autorskich praw osobistych do utworu w zakresie:
- oznaczania swoim nazwiskiem lub nickiem Placówki;
- nienaruszalności treści i formy;
- decydowania o pierwszym udostępnieniu publiczności;
- nadzoru nad sposobem korzystania.
- Uczestnik Konkursu wyraża zgodę na wykorzystywanie utworu i wykonywanie przez Organizatorów zależnego prawa autorskiego w sposób określony w pkt. 3 na polach eksploatacji określonych w pkt 1. powyżej.
- Przekazanie praw autorskich przez uczestników Konkursu i Koordynatorów Placówek zostanie potwierdzone na piśmie; stosowna umowa w tym zakresie zostanie zawarta przed wydaniem nagrody. Odmowa podpisania umowy przez uczestnika lub koordynatora Placówki będzie równoznaczna z wykluczeniem uczestnika lub koordynatora z Konkursu.
- Do Konkursu nie zostaną dopuszczone prace konkursowe, które:
- naruszają prawo obowiązujące w Polsce,
- naruszają prawa i uczucia osób trzecich,
- zawierają treści powszechnie uznane za społecznie niewłaściwe i naganne moralnie (np. fotografie zawierające treści obraźliwe, wulgarne, obsceniczne, nawołujące do nienawiści i przemocy),
- zawierają wizerunki obiektów, z których korzystanie w celach komercyjnych wymaga uzyskania dodatkowych zgód i zezwoleń,
- zawierają znaki towarowe lub inne elementy własności przemysłowej zastrzeżonej na rzecz osób trzecich,
- zawierają treści o charakterze komercyjnym (reklamy),
- zostały zrealizowane przy udziale członków komisji sędziowskiej;
- są reklamą lub antyreklamą produktu lub marki (pokazują logotypy i marek produktów, sprzęt, itp.),
- nie spełniają podstawowych wymagań technicznych lub podstawowych wymagań artystycznych,
- naruszają inne postanowienia zawarte w Regulaminie Konkursu.
VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE- Organizatorzy nie ponoszą kosztów poniesionych przez uczestników konkursu, koordynatorów placówek oraz placówki związanych z uczestnictwem w Konkursie.
- Organizatorzy nie odpowiadają za jakąkolwiek szkodę majątkową lub niemajątkową poniesioną przez Uczestnika w wyniku jego udziału w Konkursie lub w wyniku przyznania lub nieprzyznania mu nagrody.
- Uczestnicy, którzy naruszą Regulamin Konkursu, jak również obowiązujące w Polsce przepisy prawa powszechnego oraz ogólnie przyjęte normy społeczne i obyczajowe, zostaną wykluczeni z Konkursu.
- Podanie nieprawdziwych lub niekompletnych danych (zgodnie z polami do wypełnienia znajdującymi się w formularzu) będzie stanowić przyczynę wykluczenia z Konkursu.
- Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za podanie nieprawdziwych danych lub danych osoby trzeciej przez uczestnika.
- Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za niemożność odbioru nagrody z przyczyn leżących po stronie Uczestnika Konkursu.
- Zgłoszenie do Konkursu jest bezpłatne.
- Nagrody w Konkursie nie można zamienić na inną nagrodę, ani na ekwiwalent pieniężny. Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady nagrody ani nie udzielają gwarancji jej jakości. Wszelkie reklamacje dotyczące nagrody należy zgłaszać do jej producenta lub sprzedawcy.
- Zwycięzcy Konkursu nie mogą przenieść prawa do otrzymania nagrody na osoby trzecie.
- Stwierdzenie przez Organizatorów naruszenia Regulaminu Konkursu przez Uczestnika Konkursu lub Koordynatora Placówki oznacza wykluczenie z udziału w Konkursie.
- Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do dokonania zmiany treści Regulaminu w zakresie dopuszczalnym przez przepisy prawa. W przypadku wprowadzenia zmiany Organizatorzy zobowiązują się do poinformowania o tym Uczestników poprzez ogłoszenie na stronie internetowej Konkursu.
- Udział w Konkursie oznacza akceptację zasad udziału w Konkursie zawartych w Regulaminie.
- Organizatorami Konkursu są:
BRACIA LWIE SERCE W BIBLIOTECE
Uczniowie klas czwartych, którzy na lekcjach języka polskiego omawiali lekturę pt.: „Bracia Lwie Serce” mieli za zadanie przygotować komiks przedstawiający przygody głównych bohaterów. Najpiękniejsze prace zostały wyeksponowane na wystawie w Bibliotece Szkolnej, aby zachęcić wszystkich młodszych i starszych kolegów do zapoznania się z tym przepięknym dziełem literatury. Powieść Astrid Lindgren porusza temat śmierci, który jest ważny i potrzebny w rozwoju oraz edukacji uczniów. Przygody braci, którzy po śmierci trafiają do baśniowej krainy, oswajają dzieci z lękiem przed śmiercią. Wszystkim uczniom, którzy włożyli swoje serce w przygotowanie komiksu serdeczne dziękują panie: Hanna Skurczyńska i Anna Wróblewska.
Dzień Kultury Indyjskiej
DZIEŃ BIBLIOTEKARZA I BIBLIOTEKI
Dzień Bibliotekarza i Biblioteki – święto, które zainicjowane zostało przez Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich – obchodzone jest każdego roku, od 1985, w dniu 8 maja. Z tej okazji pani Anna Wróblewska zaprosiła na wyjątkową lekcję biblioteczną klasę, która według statystyk czytelniczych była najczęściej uczęszczającą i korzystającą z księgozbioru w roku szkolnym 2016/2017. Uczniowie pani Emilii Mathea przyszli z kwiatkami, którymi podziękowali za zaproszenie. Po wysłuchaniu bajki, przystąpili do projektowania wymyślonej przez siebie okładki książki. Na zakończenie tego uroczystego spotkania dzieci zostały poczęstowane cukierkami i z uśmiechem obiecały dalej, tak chętnie, uczęszczać do biblioteki szkolnej.
"Moja ulubiona książka"-2c
Mówi się, że z czytelnictwem wśród dzieci nie jest najlepiej, ale chłopcy z 2c pokazali dzisiaj, że to chyba nie jest prawda. Każdy przyniósł swoja ulubioną książkę i pięknie o niej opowiadał. Większość miała też plakaty zachęcające do lektury. Część chłopców wymieniła się dziś książkami i ... poszli czytać
ZA ROK BĘDĘ CZYTELNIKIEM!
Wychowankowie najstarszej grupy przedszkolnej „Krasnale” wraz ze swoimi wychowawczyniami: p. Jolantą Łochowską oraz p. Aleksandrą Pielak odwiedzili Bibliotekę Szkolną w celu zapoznania się z księgozbiorem i możliwościami korzystania z niego, które otworzą się przed nimi za rok. Pierwszoklasiści przychodzą już bowiem samodzielnie do biblioteki i dokonują wyborów czytelniczych. Biorą też odpowiedzialność za wypożyczoną przez siebie książkę. Lekcja biblioteczna miała na celu przygotowanie przyszłych uczniów naszej szkoły do aktywnego uczestnictwa w życiu biblioteki szkolnej. W trakcie wizyty przedszkolakom została głośno przeczytana książeczka o zabawie Franklina w statek kosmiczny, a następnie dzieci bardzo rozbawiła zabawa ruchowa w start rakiety kosmicznej. Wielu maluszków na pożegnanie obiecywało, że w przyszłym roku na pewno będą odwiedzać bibliotekę szkolną. Do zobaczenia Kochani zatem za rok!
Rocznica zakończenia II Wojny Światowej
W rocznicę zakończenia II Wojny Światowej w asyście wojskowej złożyliśmy kwiaty w Kwaterze Żołnierzy Wojska Polskiego poległych w Wojnie Obronnej 1939 r. obok cmentarza w Kosakowie oraz pod Pomnikiem Żołnierzy WP i AR naprzeciw Urzędu Gminy Kosakowo.
ŚWIĘTO KONSTYTUCJI 3 MAJA W BIBLIOTECE
„Aby podtrzymać ideały...”
W związku z rocznicą uchwalenia Konstytucji 3 Maja w Bibliotece Szkolnej zorganizowana została gazetka okolicznościowa i wystawa książek poświęcona temu narodowemu świętu. Działanie miało charakter edukacyjny, aby przebywający w czytelni szkolnej uczniowie mogli w dostępnej formie zapoznać się, bądź utrwalić swoją wiedzę na temat wielkiego, chwalebnego wydarzenia w historii naszego narodu. Patriotyczne barwy zostały wykorzystane, aby przyciągnąć uwagę dzieci, a dekoracyjne podanie informacji miało uzmysłowić im rangę majowego święta państwowego.
„W dziejach kultury polskiej odzwierciedla się dusza Narodu. Żyją w nich jego dzieje. Jest ona nieustającą szkołą rzetelnego i uczciwego patriotyzmu. Właśnie dlatego też umie stawiać wymagania, i umie podtrzymywać ideały, bez których trudno człowiekowi uwierzyć w swoją godność i siebie samego wychować.” JPII
"Pejzaże wokół mojego miasta" - ogólnopolski konkurs fotograficzny dla młodzieży
Pałac Młodzieży w Łodzi zaprasza do udziału w szesnastej edycji Ogólnopolskiego Konkursu Fotograficznego im. Jana Bułhaka pt. „Pejzaże wokół mojego miasta”. Konkurs jest nie tylko zaproszeniem do prezentowania krajobrazów z całej Polski, ale również ma na celu popularyzację wśród młodzieży postaci wybitnego fotografa, Prace będą oceniane w dwóch kategoriach wiekowych: do 16 roku życia oraz 17-21 lat.
Każdy uczestnik może zgłosić na konkurs do pięciu prac wykonanych w dowolnej technice. Serie zdjęć będą traktowane jako całość.
Zgłoszenia prac na konkurs do 26 maja 2017 r. do Pani Katarzyny Talkowskiej
Wielka Zbiórka Książek dla małych i dużych pacjentów
Weź udział w Wielkiej Zbiórce Książek dla małych i dużych pacjentów
Książki można przynosić od 24 kwietnia do 20 maja do Pani Anny Frankowskiejhttp://zaczytani.org
Apel z okazji Uchwalenia Konstytucji 3 Maja
Aby upamiętnić ten doniosły fakt z historii Polski, uczniowie klas III wcielili się w role postaci historycznych z XVIII wieku: króla Stanisława Poniatowskiego, reformatora Hugo Kołłątaja, marszałka sejmu S. Małachowskiego oraz Dekerta Warszawy.
W przedstawionej scence zaprezentowali ważne dla naszego narodu wydarzenia związane z ustanowieniem pierwszej w Europie Konstytucji. Uroczystość ubarwiły piosenki patriotyczne: Aktorzy zostali nagrodzeni gromkimi brawami, a Pani Dyrektor Halina Foltynowicz podziękowała za wspaniały występ.
Kolonie 2017
Warsztaty edukacyjne
W ostatni piątek kwietnia naszą szkołę odwiedziła edukatorka z gdańskiego oddziału IPN, pani Agnieszka Wszałek.
Przeprowadziła następujące zajęcia: - o wywiadzie i obsłudze kamery w klasach szóstych; - o niedźwiedziu Wojtku i jego wojennych przygodach w klasie piątej oraz klasach czwartych; - o polskich symbolach narodowych dla uczniów klas I-III przebywających w świetlicy szkolnej.
Olimpiada Sportowa klas I-III
W dniu dzisiejszym nasi uczniowie klas 1-3 brali udział w Zimowych Igrzyskach Olimpijskich Gminy Kosakowo , które odbyły się na terenie Szkoly Podstawowej w Pogórzu. Po dziewięciu konkurencjach wszystkie trzy reprezentacje osiągnęły ten sam wynik punktowy (po 31p.) wspólnie zajmując pierwsze miejsce na podium :).
Gratulujemy naszym sportowcom i życzymy kolejnych sukcesów 🏆.
"Dbajmy o zdrowie"- konkurs dla klas II
Dzisiaj klasy II wzięły udział w konkursie z zakresu edukacji zdrowotnej"Dbajmy o zdrowie".Podczas konkurencji, pytań oraz zagadek mogliśmy utrwalić zasady zdrowego stylu życia i odżywiania. Dziękujemy za zaproszenie i na pewno będziemy za rok.:)Wszystkie odpowiedzi poprawne dały każdej z drużyn jednakową ilość punktów. Jury jednogłośnie ogłosiło I miejsca dla wszystkich dzieci.
Powiatowe eliminacje Konkursu Literatury Kaszubskiej Rodno Mowa
26 Kwietnia 2017 roku w Zespole Szkół im. Władysława Konefki w Starzynie odbyły się eliminacje powiatowe 46. Konkursu Recytatorskiego Literatury Kaszubskiej „Rodnô Mòwa”. W eliminacjach wzięło udział 58 uczestników w pięciu kategoriach wiekowych. Recytatorów oceniało jury w składzie: Roman Drzeżdżon, Jerzy Łysk oraz Piotr Lessnau. Niestety tym razem nie udało zakalifikować się do finału
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ SEKRETARKI
Dzień Sekretarki i Asystentki, choć obchodzony jest na całym świecie 25 kwietnia, w Polsce świętowany jest podwójnie i przypada także 25 stycznia.
To nieformalne święto obchodzone jest w wielu krajach na świecie w celu uznania i promowania pracy sekretarki i sekretarza, asystentki i asystenta oraz pracowników pomocniczych w biurze, pojmowanych ogólnie jako pracowników administracyjnych.
Trzyosobowa delegacja uczniów z klasy 4b i 6a wreczyla kwiaty i czekoladki.
Archiwum Aktualności